mindfulness

Blog

Articles, contes, llibres i meditacions

I a la tornada de vacances … uns suggeriments Mindfulness

La feina és un lloc en el qual podem experimentar molt estrès i en el qual també podem tenir llargues i improductives jornades plenes de distraccions, sobretot a la tornada de vacances. Veritat? No obstant això, podem treballar de forma més creativa i amb més connexió si incorporem una mica de Mindfulness a les activitats de la feina.

Aquí venen 7 suggeriments:

1 Abans d’anar a la feina, pren-te un temps per fer una meditació curta i estar amb tu mateix. També pots passar un temps mirant per la finestra, esmorzant en silenci, escoltant els sons que hi hagi o fent una passejada lentament i tranquil·la.

Tot això intentant no pensar en la feina.

 

2 De camí a la feina procura no posar la ràdio i no deixis que el trànsit o les cues t’inquietin i, en lloc d’això, presta una atenció amable al que hi ha a l’entorn tot connectant amb la teva respiració. Llavors pots anar fent-te preguntes sobre com estàs tu. Com vaig de tensió? Tinc les espatlles encongides? I la mandíbula i el front?

Per anar a la feina, si pots fer una mica d’exercici molt millor, o potser puguis pujar les escales a peu.

 

3 Abans de començar a treballar, pren-te uns moments per orientar el teu dia i posar-li una intenció en una o dues frases, sense entrar en detalls, però que tinguis clar què i com vols fer les coses avui. Què és urgent? Què és Important? Com vull agafar-me les dificultats? I els imprevistos? Potser hi ha alguna oportunitat en ells?

Ho pots escriure per consultar-ho en algun moment del dia si et cal.

 

4 Mentre treballes a l’ordinador o ets a la cadira, ves posant atenció a les sensacions corporals de tant en tant, com si fessis el Body-Scan. Aquest potser és el suggeriment més important dels set, ja que et permet estar en plena connexió amb el present i serveix perquè no et perdis en processos mentals de poca utilitat.

Aquesta pràctica enfoca la teva ment, aguditza la teva intuïció i et dóna molta informació útil sobre com està el teu cos a nivell de sensacions i emocions.

 

5 Utilitza els descansos per relaxar-te de veritat en comptes de fer una pausa. Per exemple, en comptes revisar el mòbil pots fer un passeig curt, assaborir un cafè o prendre un entrepà tranquil·lament.

 

6 A l’hora del dinar, un canvi d’entorn pot ser útil, valora’l. També és un excel·lent moment per compartir amb els companys i, si pots, tracta de triar temes que no estiguin estrictament relacionats amb el treball.

Si es tracten temes difícils, pren-t’ho com una gran oportunitat per practicar l’escolta atenta i la comunicació conscient.

 

7 Al final del dia, tracta d’anar recordant les activitats que has fet i com les has fet. Jo acostumo a preguntar-me… Quant he somrigut avui ?. Ves reconeixent la feina feta i valorant el que has après ja que, d’aquí, segur en pots treure excel·lents aprenentatges. Ni et felicitis gratuïtament ni et fustiguis … pren el camí del mig, sempre el camí del mig.

Llavors ja pots fer una llista de temes que han quedat per als dies següents, fer un parell de respiracions profundes, un bon somriure i cap a casa.

Etiquetes: , , ,


Òscar Carrera

Òscar Carrera va néixer a Ivars d’Urgell el 1973. Es Enginyer Informàtic per l’UPC i Màster en Direcció General per l’IESE. Ha dedicat la major part de la seva vida laboral a l’Enginyeria, la Innovació i a la Direcció General en el món de l’empresa. Té una dilatada experiència com a formador com a gestor d’equips i de persones. S’ha format com a Instructor de Mindfulness amb el Doctor Andrés Martin Asuero i amb l’Antoni Lacueva Montero. Ha cursat els programes MBCT i MBTB, també basats en Mindfulness. Ha acompanyat aquesta formació amb diversos retirs de diferents tradicions a Europa i a la Índia. Actualment imparteix els cursos MBSR per a la reducció de l’estrès a Espai Obert i a Mindfulness-Barcelona. Com a Instructor de Mindfulness té un compromís con pràctica diària, la meditació i també pel seu propi creixement personal.